Nu har jag prövat att göra glass med min Philips SoupMaker HR2200/80.
Denna gången fick det bli med kiwi. Glassen blev jättegod, krämig, saftig och frisk i smaken.
SoupMakern kommer jag att använda mycket i sommar när de goda bären kommer i trädgården. Man använder fryst frukt, vaniljyoghurt och honung till glassen. Så den blir inte fet.
Det var enkelt att göra glass, det finns ett färdigt program (Smoothie) för detta och på slutet använder man den manuella knappen för att få lite små bitar av fruktkött i glassen.
Det blir lite väsen när man kör Soupmakern, men det gör inte så mycket. Det var bara vår hund Emil som inte gillade ljudet.
Nästa gång prövar jag att tillaga soppa i SoupMakern.
#philipssoupmaker #soupmakerbuzz #buzzador
För 4 person(er)
600 gr kiwi (fryst), ca 8 st eller annan fryst frukt eller bär
600 gr vaniljyoghurt
2 msk honung
Förbered genom att skala och dela kiwin (frukt eller bär) i mindre bitar. Frys in den.
Så här gör du glassen:
Häll i yoghurten, 2 msk honung och 300 gr (hälften) av kiwin i SoupMakern.
Stäng locket och välj smoothieprogrammet.
När SoupMakern gått klart, tillsätt resten av kiwin.
Stäng locket igen och kör det manuella programmet.
Kolla att du har fått lagom konsistens på glassen.
Servera och njut!
Blogg om några av livets höjdpunkter – mat och bakning! Låt dig frestas, laga och njut!
Visar inlägg med etikett SoupMaker. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett SoupMaker. Visa alla inlägg
tisdag 8 april 2014
måndag 7 april 2014
Philips SoupMaker
Jag har fått chansen att prova en SoupMaker från Philips Viva Collection, HR2200/80.
Den kan fixa slät soppa, soppa med bitar, smoothie, kompott och glass.
Har prövat och gjort Banansmoothie. Den blev riktigt bra, skummig och god.
Och det bästa var att den fixade allt själv.
Det var bara att bryta banan, hälla i mjölk och glass. Starta soupmakern och låta den jobba. Räcker gott till fyra personer. Det kommer att bli spännande att pröva lite mer smoothiesorter.
#philipssoupmaker #soupmakerbuzz #buzzador
Nästa gång kommer jag att prova att göra glass. Återkommer med en recension om detta senare.
Den kan fixa slät soppa, soppa med bitar, smoothie, kompott och glass.
Har prövat och gjort Banansmoothie. Den blev riktigt bra, skummig och god.
Och det bästa var att den fixade allt själv.
Det var bara att bryta banan, hälla i mjölk och glass. Starta soupmakern och låta den jobba. Räcker gott till fyra personer. Det kommer att bli spännande att pröva lite mer smoothiesorter.
#philipssoupmaker #soupmakerbuzz #buzzador
Nästa gång kommer jag att prova att göra glass. Återkommer med en recension om detta senare.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
